foto

"Ik neem je graag mee in het maakproces."

  1. Iemand komt op mijn pad
    Wanneer iemand op mijn pad komt gaan we eerst samen kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen. Ik ga langs, luister wat de wensen zijn en geef duidelijkheid over mijn werkwijze en over bedragen waar we het mogelijk over hebben.

  2. Gesprek aan huis
    In een gesprek aan huis vraag ik heel uitgebreid wat men nu precies wil. Wat is de aanleiding en misschien ook wel, hoe ziet het vervolg van de inrichting van de ruimte er uit. Dan heb ik een uitgebreide uitvraag over functionaliteit. Wat, hoeveel, hoe groot etc. Ook toets ik mogelijke ideeën en oplossingen die dan al in mijn hoofd opborrelen. We spreken dan ook al over smaak, kleuren en materialen.
    We spreken een datum af wanneer ik het ontwerp met de offerte klaar heb.

  3. Ontwerp met offerte
    De ideeën borrelen door mijn hoofd op basis van wat ik aan informatie verzameld heb, in combinatie met wat ik leuk vind om te maken. Dan volgt de voor mij moeilijkste fase: hoe krijg ik mijn ideeën op papier? Meestal begin ik dan maar gewoon te tekenen op ruitjespapier, zodat de verhoudingen duidelijk worden. Dit werk ik dan verder uit op tekening en in beschrijvende tekst. Daarna volgt een gesprek aan huis om ontwerp en offerte te bespreken en toe te lichten. Bij opdrachtverlening maken we dan ook afspraken over de oplevertermijn.

  4. Maken
    Dan ga ik aan de slag. Materialen zoeken en inkopen. Soms moeten er nog keuzes worden gemaakt waarbij ik de klant betrek. Voor mezelf en voor de klant vind ik het leuk om foto’s te maken van het productie proces en indien gewenst kan een bezoekje aan mijn werkplaats worden gebracht. Dit doen we ook vaak om de gekozen kleur te toetsen.

  5. Plaatsen en opleveren
    In mijn werkplaats maak ik eigenlijk een bouwpakket op maat. Op of voor de afgesproken datum ga ik het meubel plaatsen. Ook voor mij is dit spannend: klopt het allemaal met hoe ik het had uitgedacht? Zeker bij grote projecten kan het opbouwen enkele dagen duren. Je kunt ervan op aan dat ik netjes werk en van een opgeruimde werkplek hou. De overlast voor de klant is daarmee minimaal. Voor de klant is dit de fase waarin zijn idee werkelijkheid wordt.

  6. In gebruik
    Dan komt het moment dat ik klaar ben. Vaak hoor ik terug dat de klant het nog veel mooier vindt dan men van te voren had bedacht. Daar heb ik het allemaal voor gedaan!